Grafika 3D




Opis:

Są to przykładowe w lepszej jakości sceny zrobione przeze mnie. Parę z nich jest z kursów. modele 3d nie są moje. Jedynie pojemnik na ciało jest zrobiony w Blenderze przeze mnie na podstawie kursu. Niestety wszszytkie sceny były robione na słabym sprzęcie a Obraz był nagywany telefonem Xiaomi redmi 4x. Zależało mi głównie na poznaniu technik 3d. większość projektów nie ukończyłem jak chciałem, ponieważ czas oczekiwania na rendering czy symulacje potrafił być bardzo długi, przykład: Obliczenie symulacji rozprysku krwi z oka 2-3s trwało u mnie jakieś 7 godzin. Po czym musiałem powtarzać to z 10 razy, ponieważ nie byłem zadowolony z efektu.

Na początku najpierw sporo uczyłem się After Effect, później chciałem sam robić modele 3d i symulacje, aby następnie łączyć je w tym programie. Więc zacząłem uczyć się programu Maya, który muszę przyznać jest potężny, ale też bardzo trudny. Między czasie poznawałem inne programy jak Cinema 4D czy bledner. Większość zrobiłem w C4D ma bardzo intuicyjny interfejs i przypadł mi do gustu silnik Octane. Korzystałem jeszcze z innych programów między innymi PFtrack. Służył mi głównie do śledzenia ruchu twarzy czy sceny. Żeby to dobrze zrobić, musiałem mieć swój model twarzy 3d, który próbowałem zrobić programem Agisoft PhotoScan, ale z powodu słabej jakości zdjęć - model był niekompletny i słabo się nadawał. Znalazłem lepszą metodę a mianowicie plugin FaceBuilder w programie Nuke. Blender służył mi tylko do modelowania. Sporo też uczyłem się Houdini, ale nie potrafiłem w nim zrobić nic lepszego przez możliwośći mojego sprzętu.

Z projektu na projekt chciałem zrobić coś lepszego, bardziej rozbudowanego i realistycznego. Zastanawiałem się czy nie zainwestować w dużo bardziej potężniejszy sprzęt, ale ostatecznie porzuciłem tę ścieżkę z nadzieją, że może kiedyś do tego wrócę jak będę mieć dużo więcej czasu.